Megjelenés a PO-n  |  Szakemberek  |  Eseménynaptár  |  Képzés  |  Könyvek  |  Linkek
Pszichológia Online
 
Főoldal /Könyvismertetések / Daniel S. Janal: Online marketing kézikönyv
 
 
 
 
mipszi.hu: Új irányok az iskolai tehetséggondozásban
HVG: Bagdy Emőke: Miért veszélyes, ha a gyerek mer nemet mondani?
hetek.hu: Generációkon át hat az iskolai erőszak
hvg.hu: Új vizsgálat: így is csillapítható a fájdalom gyógyszer nélkül
 
Pszichológiai konzultáció Budapesten
Lélekkel az Egészségért Központ
Bee-paletta
Újbudai Nevelési Tanácsadó
Nyomtatható verzió

Daniel S. Janal: Online marketing kézikönyv

Marketing, reklám, PR, értékesítés. Az Internet terjedése módosítja a fenti fogalmakról alkotott elképzeléseinket.

A cégek internetes marketing stratégiája bele kell, hogy illeszkedjék a hagyományos marketingprogramba: nem kell mást üzenni, más információkat nyújtani, mint egyébként, de ezeket a hagyományos célokat teljesen új eszközökkel lehet elérni. Vegyünk néhány példát ízelítőül.

A reklámnál a spot hossza, vagy a hirdetési felület nagysága, mint korlátozó tényező megszűnik, és csak a fogyasztó figyelme és érdeklődése az, amit figyelembe kell vennünk. Webhelyünkön minden lehetőséget megadhatunk, hogy az ügyfelek mindazon információhoz hozzájussanak, amire csak szükségük van. Az információ adása és a szöveges közlés az Interneten egyébként is előtérbe kerül, kiváltképp, amíg az adatátvitel sebessége nem engedi meg a hangok, mozgóképek elfogadható idejű terjesztését.

Mérjük oldalaink forgalmát, próbáljuk meg kideríteni, hogy kik látogatják webhelyünket. Természetesen ez is másként működik, mint a hagyományos piackutatás. Kérdőívet kell kitöltetnünk, adatokat kell szereznünk úgy, hogy az ne legyen kényelmetlen, és ne legyünk tolakodóak. Mérjük a különböző oldalak és linkek hatékonyságát. Megtehetjük, hogy ugyanazt az oldalt több fájlba tükrözzük, és a különböző linkek ugyanazon weboldal különböző másolataira mutatnak. Így kideríthetjük, hogy az adott oldalara melyik linkről jutottak el. A kutatásra is érvényes, hogy a módszereket csak ki kell dolgoznunk, és az adatgyűjtés már megy magától. Természetesen az új ismereteink birtokában mindig újra kell gondolnunk stratégiánkat és módszereinket, de a működtetés tetemes része immár automatizálódik, és egyben olcsóbbá is válik.

A PR-ban már nem csak a sajtóra és médiára kell támaszkodnunk, hanem ügyfeleinket közvetlenül is elérhetjük. Válság esetén sokkal gyorsabban reagálhatunk, és a mende-mondákat is könnyebben hatástalaníthatjuk. Ezenkívül az ügyfelek közvetlen módon léphetnek velünk kapcsolatba, például email útján.

Az értékesítés területén is forradalmi változásokat hoz az Internet. Alaposabb, pontosabb tájékoztatást kapnak a fogyasztók, így megalapozottabb döntést hozhatnak vásárlás, megrendelés előtt. Azok is pontos képet kaphatnak a termékről, szolgáltatásról, akik nem szívesen kérdezték meg ezeket a boltokban, ügyfélszolgálatokon. Ráadásul a földrajzi akadályok is eltűnnek, hiszen webhelyünket bárki elérheti, így megnőhet a piacunk. És ha az Internetes értékesítés nem is fogja kitenni az összes értékesítés túl nagy hányadát, a közzétett információk nagyban befolyásolják a további döntéseket.

A könyv sok helyütt talán túlságosan is bőbeszédű és önmagát ismétli, nem takarékoskodva az olvasó idejével, ennek ellenére jó bevezetést ad számos ötlettel és trükkel az online marketing új területeiről.

Krajcsi Attila

 
Oldal tetejére
 
 
 
Megjelenés a PO-n  |  Szakemberek  |  Eseménynaptár  |  Képzés  |  Könyvek  |  Linkek
 
 
Copyright, Pszichológia Online, 2002.